![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
In beeld: Werkzaamheden Amsterdam Centraal op 3 april 2025 |
||||||||||
07-04-2025 / 11.00 uur Wat gaat er de komende weken gebeuren? |
|||||||||||
Binnenkort online |
|||||||||||
gaan de perronwerkzaamheden beginnen, gaat men damwanden indrukken en palen indraaien bij de landhoofden van de 4e brug (zie de beelden in onze onderstaande fotoreportage) Waarom zijn deze ingrijpende werkzaamheden nodig?
Uitgraven spoorbak |
|||||||||||
Foto's |
|||||||||||
Contact |
|||||||||||
We beginnen onze reportage op de Dijksgracht. Hier is krol "Lorinda" (T-48-FDG) van de firma CvS verhuur aan het werk. |
|||||||||||
Een krol van de firma Peter van der Meer (T-96-GHJ) is met een ballastzuiger aan het werk. |
|||||||||||
Een krol van de firma van de Mheen Rail (TGL-10-D) |
|||||||||||
Een krol van de firma Biemond verhuur (TFL-84-K). |
|||||||||||
Geen railvoertuig maar wel betrokken bij de werkzaamheden op de Dijksgracht. Een kraan van de firma Fred Prinsen (T-22-GBF). |
|||||||||||
Een krol van de firma G.J. Brinkman (TGH-35-S). |
|||||||||||
Links en krol van de firma G.J. Brinkman (TGH-35-S) en rechts krol "Zware Hufter" van de firma G.J. Brinkman. Dit voertuig heeft geen kenteken. |
|||||||||||
Krol "Zware Hufter" van de firma G.J. Brinkman. Dit voertuig heeft geen kenteken. |
|||||||||||
Railhoogwerker 5 van de firma Rail Care. |
|||||||||||
Een rupsvoertuig met railwielen van de firma Fred Prinsen. Dit voertuig heeft geen kenteken. |
|||||||||||
Een krol van de firma Fred Prinsen (T-38-DXT). |
|||||||||||
Een hoogwerker van de firma Biemond verhuur (TKZ-35-K). |
|||||||||||
Stopmachine BDS 201 2000 dynamic van de firma BAM. |
|||||||||||
UIC nummer 99 84 9325 201-4. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Railhoogwerker 8 van de firma Rail Care. |
|||||||||||
Krol KR-9 van de firma De Ridder (T-12-FVJ). |
|||||||||||
Strukton loc 303008 staat met een lange sleep platte wagons op spoor 9 van het station. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
De zijn de palen die bij de landhoofden van de bruggen in de grond worden gedraaid. Ze liggen nu op spoor 8 van het station. |
|||||||||||
Met onder meer deze platte wagons (Klmossen) wordt het uitgegraven zand afgevoerd. |
|||||||||||
Met de nieuwe Strukton wagons wordt het zand uit de perrons afgevoerd. |
|||||||||||
Een paarse variant op de gele wagons van Strukton. |
|||||||||||
Men is druk met het uitgraven van het perron. |
|||||||||||
RailProloc 603 is aanwezig om wagons aan- en af te voeren. |
|||||||||||
Krol 22 van de firma van de Mheen Rail (T-18-GKN) is bezig het zand uit perron 10/11 te graven. |
|||||||||||
Ook krol KR-6 van de firma Ridder (TKD-03-D) is druk met het uitgraven van het perron. |
|||||||||||
Aan beide landhoofden van de brug worden ijzeren palen in geboord. Deze palen worden gevuld met betonijzer waarna er beton in gestort wordt. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Deze brug gaat verwijderd worden. |
|||||||||||
Loc 203-1 van VolkerRail rijdt door het station. Ook deze loc helpt bij de werkzaamheden. |
|||||||||||
Krol KR-9 van de firma De Ridder (T-12-FVJ). |
|||||||||||
Aan de andere kant van de brug wordt ook al hard gewerkt. |
|||||||||||
Dan nemen we een kijkje bij de toen nog afgesloten 14 en 15. Inmiddels zijn deze al weer ingebruik genomen. |
|||||||||||
Wat opvalt is dat de wissels die vroeg de sporen in een "a" en een "b" gedeelte verdeelde nu weg zijn gehaald. |
|||||||||||
De nieuwe seinen en de nog mooi koper gekleurde bovenleiding. |
|||||||||||
Dan nemen we een kijkje op de nieuw gebouwde spoorbrug. Dit is de eerste spoorbrug die is vervangen. |
|||||||||||
Van onderaf ziet hij er zo uit. |
|||||||||||
Een krol van de firma De Ridder (TKB-89-B) |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Het oude seinhuis op de perrons 13 en 14. |
|||||||||||
De bovenleidingen en de seinen van de sporen 11, 12 en 13 zijn al verwijderd. In de nieuwe situatie zal er geen middenspoor meer terugkomen. |
|||||||||||
Betonnen poeren waarmee de bovenleidingsportalen vast in de grond stonden liggen nu op spoor 12. |
|||||||||||
Een stuk van het middenspoor 12 is al verwijderd. |
|||||||||||
Een kijkje op de sporen 8, 9 en 10. Dit beeld zal t.z.t drastisch veranderen. Maar eerst zijn nu de sporen 11, 12 en 13 aan de beurt. |
|||||||||||
Strukton 303008 met haar sleep platte wagons op spoor 9b. |
|||||||||||
Krol 22 van de firma van de Mheen Rail (T-18-GKN). |
|||||||||||
RailPro loc 603 komt met een korte sleep platte wagons door het station gereden. |
|||||||||||
Op de wagons ligt het betonijzer voor de palen van de brughoofden. |
|||||||||||
Een kijkje op één van de oude bruggen. |
|||||||||||
Lees en bekijk ook: Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 29 en 30 maart 2025 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 1 maart 2025 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 26 januari 2025 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 2 december 2024 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 24 augustus 2024 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 5 juli 2024 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 13 april 2024 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 23 december 2023 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 11 oktober 2023 Werkzaamheden Amsterdam Centraal - 17 juni 2023 Lees en bekijk alles over de grote verbouwing van station Amsterdam Zuid |
|||||||||||
Socialmedia
OVnieuws .info |
![]() |
Socialmedia-kanalen Treinen in Nederland |
|||||||||