Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info
Socialmedia-kanalen
Treinen in Nederland
OVnieuws.info Index
In beeld: Raildagen 2024 bij Eurailscout, de SHD en VolkerRail

26-09-2024 / 15.15 uur
AMERSFOORT - Op vrijdag 20 en zaterdag 21 september openden organisaties en werkplaatsen hun deuren voor familie en vrienden van hun eigen personeel, de omgeving, relaties en het brede publiek. Er kon bezoek gebracht worden aan bedrijven, stations en bouwprojecten.

Er kon een kijkje worden genomen bij het spooronderhoud, de aanleg van tram of metrolijn, station vernieuwing of een verdiepte spoortunnel. Naast rondleidingen waren er ateliers, wedstrijden en andere uitdagingen voor jong en oud.
.

Binnenkort online

Wij zijn twee dagen op pad gegaan om een aantal van deze evenementen op foto en film vast te leggen. Vrijdag hebben wij een bezoek gebracht aan Eurailscout, de Stichting Historisch Dieselmaterieel.

Voor alle foto- en filmbeelden geldt: © OVnieuws.info

 
 
Foto's
Contact
 
 
 
 
 
 
 
Bekijk onze filmbeelden.
   
 
 
Meetvoertuig SIM-9 van Eurailscout werd op- en afgeladen van een vrachtwagen.
 
 
 
 
 
 
Van links naar rechts: de SIM-9 en de RIT 11 van Eurailscout en de Unimog en de Stormobiel van ASSET Rail.
 
De RIT11 (uit 2005) is een rijtuig voor ultrasone spoorweginspectie voor zowel op de weg als op het spoor, gebaseerd op de Mercedes Benz ACTROS 2036 – ZW 222 V truck, met de bedoeling de onderbreking te overbruggen tussen handmatige inspectie en grote meettreinen.
 
De Unimog en de Stormobiel van ASSET Rail.
 
Deze Unimog gebruikt zero emissie op het spoor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
In de laadbak van de Unimog staat een mini tracktor.
 
 
De eerste hybride Stormobiel van Europa.
 
 
 
 
 
 
De firma Eurailscout had voor belangstellenden de deuren open gezet.
 

De UST- 02. Het voertuig is in 2004 gebouwd. Het voertuig voert Rail Inspecties uit met ultrasoon.

 
 
Tot teleurstelling van de meeste treinspotters mochten de meettreinen van Eurailscout niet van binnen gefotografeerd worden omdat men bang was voor bedrijfsspionage. Zelfs de cabines van de treinen mochten niet worden vastgelegd. Dus helaas geen foto's van de binnenkant van de treinen.
 
 
 
 
Meettrein UFM 120.
 
 
 
 
 
Meetvoertuig SIM-12.
 
 
Oud meettrein de BRT-08 (ex NS Motorpost 3024). Deze trein diens momenteel als onderdelen leverancier voor de BRT-91.
 
 
De BRT-91 (ex NS Motorpost 3032). Dit meetrijtuig is nog in dienst.
 
 
 
 
Een railvoertuig van MHEBA Railservice b.v.
 
 
 
 
 
RFO 687.
 
 
Naast de werkplaats van Eurailscout was de Stichting Historisch Dieselmaterieel aanwezig met hun materieel.
Dit is de ex Strukton 302282 / ex NS 2282 welke nu van de SHD is.
 
Op de loc is een sneeuwschuiver gemonteerd.
 
 
 
Sik 243.
 
 
Plan W rijtuig 50 84 21-30 455-3.
 
Plan E rijtuig 50 84 87-37 222-1.
 
Het CTO Meetrijtuig.
 
 
 
De 2205.
 
 
Sik 244.
 
 
 
 
Geo Next met meetapparatuur.
 
 
VolkerRail KROL 553 die helemaal elektrisch is.
 
 
 
 
 
 
 
Meetapparatuur van de firma Fugro welke op een koppeling van een trein kan worden geplaatst om data te verzamelen.
 
Een wisselsteller van de firma Alom.
 
 
 
 
 
Medewerkers van VolkerRail hielden diverse demonstraties van Thermietlassen.
 
 
 
 
 
 
Een bovenleidingsmontagevrachtwagen van VolkerRail.