Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen Goederentreinen.nl |
|||||||||||||||||||||||||
OVnieuws.info Index |
Van 16 sept tot 1 okt werkzaamheden tussen Dordrecht en Roosendaal |
|||||||||||||||||||||||||
05-09-2024 / 15.15 uur Grond uit 1855 |
||||||||||||||||||||||||||
Binnenkort online |
||||||||||||||||||||||||||
De onderbouw van dit stuk spoor dateert uit 1855 en is door de jaren heen instabiel geworden. “De grond onder de spoorlijn is nog met paard en wagen aangelegd”, vertelt projectmanager Marco Verkuil van ProRail. “Die grond moet nu hersteld worden. Door instabiliteit rijden treinen hier nu slechts 40 km/u, terwijl je daar 140 zou moeten kunnen. Er moet dus echt wat gebeuren.” Na de werkzaamheden gaan treinen weer de normale snelheid rijden. Marco: “Op 16 september gaan we alles eruit halen: spoorstaven, dwarsliggers, ballast en de klei eronder. Dat gaan we vervangen door zand. Vervolgens plaatsen we het spoor met nieuwe materialen weer exact terug zoals het lag. Alles bij elkaar duurt dit zestien dagen. Ook worden er in Zevenbergen overwegen vernieuwd en perrons vervangen, want ook die laatste zijn verzakt.” Met deze werkzaamheden verbetert ProRail de stabiliteit van de spoorbaan. Daarbij is er bijzondere aandacht voor de ondergrond en voor het verbeteren van de afvoer van water in de bodem. Verkeersoverlast en hinder Vanaf snelwegen worden automobilisten gewezen op de verminderde bereikbaarheid van Zevenbergen. De overwegen Langeweg Hazeldonkse Zandweg zijn om beurten afgesloten met meer reistijd tot gevolg.
Dordrecht – Lage Zwaluwe |
||||||||||||||||||||||||||
Foto's |
||||||||||||||||||||||||||
Contact |
||||||||||||||||||||||||||