Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
Train Charter Events failliet verklaard |
||||||||||
28-08-2024 / 20.10 uur OISTERWIJK - De rechtbank Zeeland-West-Brabant heeft dinsdag 27 augustus het al langer in de problemen verkerende Train Charter Events failliet verklaard. Halverwege juli dit jaar kreeg de DinnerTrain van Train Charter Events problemen. Plotseling reed de trein in het weekend van 12 t/m 14 juli 2024 voor het laatst. In een mail aan de gedupeerde gasten stond dat de DinnerTrain in de zomer door onverziene uitdagingen niet zal rijden. Kort nadat de DinnerTrain al hun ritten annuleerde kwamen gedupeerde gasten en medewerkers van de DinnerTrain in het nieuws. De gasten van de geannuleerde ritten kregen hun geld niet terug. Een rit in de DinnerTrain kostte ongeveer 100 euro per persoon. |
|||||||||||
Binnenkort online |
|||||||||||
Naast de gasten bleken ook de werknemers van de DinnerTrain te wachten op hun geld. Een groot deel zijn studenten die op ZPP-basis op de trein werken. Sommige wachten al weken of maanden op hun bedragen die variëren tussen de 400 euro tot zelfs 3500 euro. De communicatie tussen de gasten en de medewerkers en het bedrijf lopen moeizaam en gasten / medewerkers krijgen verschillende redenen waarom ze hun geld niet krijgen. Ondanks dat de DinnerTrain gestopt was met rijden konden mensen in zowel Nederland als België nog steeds boeken voor de trein, en betalen. De DinnerTrain zou in België per 1 maart 2024 gaan rijden, maar dit werd steeds uitgesteld. Vanaf half augustus werden de boekingen voor beide landen stopgezet. De rechtbank heeft op 27 augustus 2024 Train Charter Events, en daarmee de DinnerTrain, failliet verklaard. Vijf jaar eerder werd Railpromo, die toen de DinnerTrain verzorgde, ook failliet verklaard. Train Charter Servies is niet failliet verklaard.
De DinnerTrain was verreweg de grootste opdrachtgever van TCS. Ze verzorgen nu nog enkel de European Sleeper en chartertreinen in Nederland en Duitsland. Door het wegvallen van de DinnerTrain heeft vrijwel al hun materieel in Nederland geen werk meer. Van de vijf elektrische locomotieven in Nederland (101001 t/m 101004 en de 102001) rijden enkele nog af en toe voor chartertreinen of transporten. Daarnaast staan hun 17 ex-Duitse restauratierijtuigen (type WRmz 134.5) nu werkeloos op de Watergraafsmeer. Daarnaast heeft TCS ook rangeerlocje 111001 in Amsterdam die nu ook aanzienlijk minder werk heeft. Naast het dienstvaardige materieel betaalt TCS ook opstelkosten voor materieel wat ze niet (meer) gebruiken. Hier vallen twee Grill Express-rijtuigen die sinds begin 2024 niet meer worden gebruikt onder. Ook betalen ze opstelkosten voor hun Buffel en ICR-rijtuigen die tot op heden nog niet zijn gebruikt. Net als Railpromo die in 2019 failliet ging ziet het er 5 jaar later niet goed uit voor Train Charter Services. |
|||||||||||
Foto's |
|||||||||||
Contact |
|||||||||||