Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
Werkzaamheden station Schiphol Airport weer van start | ||||||||||
29-09-2023 / 14.30 uur AMSTERDAM - Vanaf eind september gaat BAM Infra Civiel weer aan de slag op station Schiphol Airport. In opdracht van ProRail pakken zij hier de bestaande trappen, hellingbanen en liften aan. In de eerste drie maanden van 2023 vernieuwden ze al drie liften en vier roltrappen. Nu de vakantieperiode voorbij is, beginnen ze aan het tweede deel van de werkzaamheden. Het vervangen van de hellingbanen voor vaste trappen. Zo draagt Bam Infra bij om de spoorinfrastructuur van de Schipholspoortunnel klaar te maken voor de toekomst. . |
|||||||||||
Binnenkort online |
|||||||||||
Meerdere treinvrije periodes Het spoor in de Schipholspoortunnel is verouderd en toe aan vernieuwing. Om zulke werkzaamheden in een tunnel uit te voeren zijn meerdere treinvrije periodes nodig. Tijdens deze periodes is de treindienst rondom Schiphol aangepast, zodat zij veilig de werkzaamheden kunnen uitvoeren. Dit najaar zijn er zes gepland, en ook begin 2024 zullen ze werkzaamheden uitvoeren. Over elke treinvrije periode worden treinreizigers en andere belanghebbenden uitgebreid geïnformeerd. In beide tunnelbuizen worden sporen en dwarsliggers vernieuwd. De sporen langs de perrons worden verhoogd zodat de treininstap op gelijke hoogte van het perron komt te liggen. Hiervoor wordt een innovatief balkenspoor gebruikt dat een langere levensduur heeft en daarom minder onderhoud nodig heeft. Tegelijk worden de hellingbanen op het station vervangen door vaste trappen. Buiten de vakanties Twee projecten Meer informatie over deze werkzaamheden is te zien in de onderstande animatie welke is gemaakt door ProRail. Tot 2028 is de spoorbeheerder bezig om de spoorinfrastructuur van de Schipholspoortunnel klaar te maken voor de komende veertig jaar. Reis je dit najaar van of naar Schiphol, plan dan van tevoren je reis. |
|||||||||||
Foto's |
|||||||||||
Contact |
|||||||||||