Onderzoek ter plekke
Door de aanrijding heeft de locomotief van de trein (CapTrain 186 295) flink wat schade opgelopen. Ook het spoor en de bovenleiding hebben flinke schade opgelopen. Voordat de totale schade goed kan worden opgenomen en met herstel begonnen kan worden, moet eerst het onderzoek ter plekke door politie, ProRail en de Inspectie Leefomgeving en Transport afgerond worden. Op dit moment kan ProRail nog niet aangeven hoe lang een en ander gaat duren.
Schade aan het spoor
Wel is al duidelijk dat drie bovenleidingsportalen flink beschadigd zijn. Daarnaast is de spoorapparatuur bij de overweg beschadigd en is de grond en het spoorgrind vervuild met diesel van de graafmachine en olie van de trein. De trein wordt eerst door de incidentenbestrijders weggesleept, waarna de schade aan het spoor definitief kan worden opgenomen. ProRail kan nog niet zeggen wanneer zij met herstelwerkzaamheden kunnen starten.
De overweg Griendtsveenseweg
De aanrijding gebeurde op de bewaakte overweg in de Griendtsveenseweg. Sinds 1975 heeft zich op deze bewaakte overweg geen ongeval voorgedaan. De graafmachine was niet in opdracht van ProRail aan het werk.
Bussen
Vanwege de aanrijding rijden er bij Deurne bussen in plaats van treinen. Check voor je op reis gaat de reisplanner voor het meest actuele reisadvies. |