Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Twee treinen botsen zijdelings bij Amsterdam Muiderpoort |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
Specials over het OV | 12-03-2007 / 22.15 uur |
||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmuseum | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | overigens opgedrukt door loc 1843. De machinist van de dubbeldekker heeft enkele tijd bekneld gezeten in zijn cabine maar is door de hulpdiensten bevrijd en overgebracht naar het ziekenhuis. Volgens de eerste berichten zou hij lichtgewond zijn. De Intercity-trein bestond uit de 1847 + diverse rijtuigen + 1748 (deze hing in opzending). |
||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
OV bedrijven | |||||||||||
Arriva | |||||||||||
BBA (voormalig) | |||||||||||
Breng | |||||||||||
Connexxion | |||||||||||
EBS | |||||||||||
GVB | |||||||||||
GVU | |||||||||||
Hermus | |||||||||||
HTM | |||||||||||
HTM-Buzz | |||||||||||
Limex (voormalig) | |||||||||||
Novio (voormalig) | |||||||||||
NS | |||||||||||
Qbuzz | |||||||||||
RET | |||||||||||
Stadsbus Maastricht (vm) | |||||||||||
Stadsvervoer Ned. (vm) | |||||||||||
Syntus | |||||||||||
Veolia | Maandagavond (12 maart 2007) waren de hulpdiensten om half 7 massaal uitgerukt naar de twee gebotste treinen op het station Amsterdam Muiderpoort. Dit kwam ook mede omdat op het tijdstip van de melding nog niks bekend was over het aantal gewonden. Het ging immers om twee gebotste passagierstreinen. Achteraf bleek 'slechts' één van de machinisten licht gewond te zijn nadat hij enige tijd bekneld had gezeten. © Ron Swart / Dichtbij.nl |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
BAM | |||||||||||
Eurailscout | |||||||||||
Spitzke | |||||||||||
Strukton | |||||||||||
VolkerRail | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
Het dubbeldekker-stuurstandrijtuig "De Zeehond" ligt op zijn kant. Op de achtergrond de mooie sky-line van Amsterdam met o.a. de Rembrandtoren. © Ron Swart |
|||||||||||
De twee ontspoorde rijtuigen met op de achtergrond één van de perrons van het Amsterdamse Muiderpoort station. © Ron Swart |
|||||||||||
Het dubbeldekker-stuurstandrijtuig "De Zeehond" van dichtbij. © Ron Swart |
|||||||||||
Op deze wissel heeft de zijdelingse aanrijding plaats gevonden. © Ron Swart |
|||||||||||
Dit is het achterste deel van de Intercity-trein die reed van Amersfoort naar Amsterdam. De nu zichtbare loc (1748) was niet de trekkende loc van de trein maar hing slechts achterop de trein in opzending. De Intercity-trein werd getrokken door de 1847. De 1748 raakte aan de zijkant beschadigd. © Ron Swart |
|||||||||||
"De Zeehond" ligt op zijn kant. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
De schade aan het stuurstandrijtuig is behoorlijk. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Een zielig gezicht, het stuurstandrijtuig op zijn kant. Via het onderste raam is de machinist uit zijn benarde positie bevrijd. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Het stuurstandrijtuig op zijn dak gezien. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
De hulpdiensten zijn ter plaatse. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
De onderkant is ook zwaar beschadigd. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Dit is de bewuste wissel waarop de treinen elkaar hebben geraakt. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
De opduwende loc van de dubbeldekker was de 1843. Deze loc raakte verder niet beschadigd. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Een dag later, op dinsdag 13 maart, was men druk doende om de ontspoorde rijtuigen weer in de rails te takelen. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Het stuurstandrijtuig is inmiddels weer rechtop gezet en is geplaatst op het spoor naast het spoor waar de rest van de dubbeldekker staat. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Een overzicht van de takel-werkzaamheden te takelen. © Tino Stulen |
|||||||||||
Het tweede rijtuig staat al weer bijna op de rails. © Tino Stulen |
|||||||||||
Nog even passen en meten om het draaistel weer precies in de rails te krijgen. © Tino Stulen |
|||||||||||
Het dubbeldekker-stuurstandrijtuig "De Zeehond" staat weer op "zijn pootjes". © Tino Stulen |
|||||||||||
De schade aan het stuurstandrijtuig is aanzienlijk. © Tino Stulen |
|||||||||||
De schade aan de zijkant van het stuurstandrijtuig is nu pas echt goed zichtbaar. De schade is erg groot. Het is echt een enorm geluk dat er geen passagiers in de dubbeldekker zaten. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Ook aan de voorkant is de schade groot. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
De schade aan de het Duitse rijtuig is ook behoorlijk. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
De treinen hebben elkaar flink geraakt. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Het ICK-rijtuig heeft ook flinke schade opgelopen. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Ook een buffer van één van de rijtuigen heeft het moeten ontgelden. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||
Ook de 1748 heeft beste schade opgelopen. © Verzameling Rijdendpersoneel.fotopic.net |
|||||||||||