![]() |
|||||||||||
Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
Van 26 feb t/m 5 maart onderhoudswerkzaamheden aan de Willemsspoortunnel | ||||||||||
![]() |
23-02-2023 / 16.00 uur Wat gaat er gebeuren? |
||||||||||
Binnenkort online |
|||||||||||
is een groot deel van de houten dwarsliggers vervangen. ProRail pakt nu het resterende spoor in de tunnel aan en vervangen de overige houten dwarsliggers voor betonnen en kunststof varianten. Betonnen dwarsliggers gaan langer mee dan houten dwarsliggers. Een nadeel is dat beton een stuk zwaarder is dan hout. Daarom is op een aantal plekken gekozen voor kunststof dwarsliggers. Deze zijn duurder, maar ook lichter dan de betonnen variant en moeten voorkomen dat de tunnel verzakt. Werken in een tunnel Het is de eerste keer dat men met een ombouwtrein in een tunnel aan het werk gaan. Er wordt gewerkt met de RUS1000, een werktrein die het spoor optilt en de dwarsliggers vervangt. Hoeveel geluidsoverlast dit geeft vindt ProRail moeilijk om in te schatten. Ze verwachten dat het geluid bij de monding van de tunnel het hardst zal zijn. Treinverkeer Werkzaamheden dit jaar Foto: © ProRail |
|||||||||||
Foto's |
|||||||||||
Contact |
|||||||||||