Binnenkort verschijnen hier twee nieuwe interessante pagina's Blijf ons volgen! |
|||||||||||
Binnenkort online . |
|||||||||||
Binnenkort online . |
|||||||||||
Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
Weer treinen op gloednieuw station Dordrecht Zuid | ||||||||||
07-11-2022 / 20.00 uur In contact met de omgeving |
|||||||||||
Binnenkort online |
|||||||||||
Binnenkort online |
|||||||||||
En niet alleen vanwege al het bouwwerk. “Al vroeg in dit project kwamen we erachter dat de omgeving een uitdagende factor is”, vertelt bouwmanager Corné Kriesels op de website van ProRail. “Vijf scholen, een ziekenhuis, kinderopvang, drie sportverenigingen en zo’n 2250 huishoudens wonen vlak rondom station Dordrecht Zuid. Als bouwmanager ervaar ik dat als een mooie uitdaging.” Hij vervolgt: “Samen met alle betrokkenen, de gemeente Dordrecht, de aannemer en de omgeving, willen we resultaat behalen en de overlast zo klein mogelijk houden.” Toch is overlast in de praktijk niet te voorkomen: “We luisteren, halen informatie op en informeren de omgeving over onze plannen. Door vertrouwen op te bouwen en de impact te schetsen, komen we er samen uit. De winst die we daar, aan de voorkant behalen, is ontzettend belangrijk en waardevol.” Speciale editie Een enorme klus Met digitale meetapparatuur is heel nauwkeurig gemeten of de kespen en perronplaten ook maar een beetje scheef liggen. Onder alle kespen zijn 167 palen de grond in geschroefd die ervoor zorgen dat de boel niet verzakt. Vervolgens zijn de perronplaten ruw gemaakt door ze te ‘gritstralen’, zodat reizigers niet over de gladde perronplaten uitglijden. Komende werkzaamheden Corné: “In samenspraak met de omgeving en aannemer Hegeman doen we er alles aan om de overlast die we veroorzaken zo beperkt mogelijk te houden. Alle overlast wegnemen is helaas geen optie, maar nadenken en praten over verzachtende mogelijkheden kan wel." Meer plek voor fietsen |
|||||||||||
Foto's |
|||||||||||
Contact |
|||||||||||