Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl
Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info
Goederentreinen.nl
Treinverkeer stilgelegd na verschoven lading op goederentrein
Index
27-09-2022 / 11.30 uur
ELTEN (D) -
Zondagavond 25 september heeft het treinverkeer tussen Zevenaar en Emmerich (D) uren lang stilgelegen als gevolg van verschoven lading op een goederentrein. De goederentrein van DB-Cargo was geladen met rollen staaldraad. De lading was tijdens het rijden door nog onbekende oorzaak op meerdere wagons gaan schuiven. Nadat dit was opgemerkt heeft de machinist de trein tot stilstand gebracht. De trein kwam rond 16.30 uur honderd meter voor station Emmerich-Elten tot stilstand. De Duitse verkeersleiding heeft hierop het treinverkeer tussen Zevenaar en Emmerich stilgelegd.
.
Actuele Fotoreportages
Videoreportages
Goederen vervoerders
Goederen locomotieven
BetuweRoute
Railbouw / -onderhoud bedrijv.
Ongevallen met goederen
Andere websites van ons
OVnieuws.info
Contact

Enkele goederentreinen die gestrand waren door het stilleggen van het treinverkeer mochten na twee uur de stilgezette trein stapvoets passeren. Na controle door diverse inspecteurs is besloten om de trein onder begeleiding stapvoets naar Emmerich te laten rijden. Hier is de trein aan de kant gezet en zal de lading opnieuw geladen/vastgezet moeten worden voordat de trein verder mag rijden. Het baanvak tussen Zevenaar en Emmerich werd rond 20.30 uur weer vrijgegeven.

Foto- en filmbeelden: © Goederentreinen.nl

Mail ons
 
 
 
 
Bekijk onze filmreportage.
 
Op het station van Emmerich-Elten stond dit Notfallmanagement-busje van DB-Cargo.
 
 
De gestrande trein met rollen staaldraad. Te zien is dat op verschillende wagons het staaldraad is gaan schuiven.
 
De trekkende locomotief is de DB 189 100.
 
 
Ook aan de rechterzijde is te zien dat er rollen staaldraad overhangen.
 
 
De verschoven laden.
 
 
 
Een busje van het Notfallmanagement vlak bij de gestrande trein.
 
 
 
Een nieuwe machinist is met de taxi aangekomen op station Emmerich-Elten om de trein verder te rijden. Het is de standaard procedure dat een machinist de trein waarmee een incident is geweest zelf niet meer verder mag rijden in afwachting van het onderzoek.
 
 
De machinist die op de betreffende trein zat loopt naar de taxi die hem verder zal brengen.
 
Een goederentrein die door het stilleggen van het treinverkeer gestrand was, de IRP 2107 met een keteltrein, mocht na ongeveer twee uur stapvoets langs het incident rijden.
 
 
Ook bij Babberich was een goederentrein stil komen te staan als gevolg van het stillegen van het treinverkeer.
Het betrof de DB 189 077 met een (tank)containertrein. Ook het reizigersverkeer lag op het traject stil.
De VIAS-treinen tussen Arnhem en Emmerich reden niet en de ICE's tussen Amsterdam en Frankfurt werden omgeleid via Venlo.
 
Nog een inspecteur loopt naar de gestrande trein.
 
Inspecteurs overleggen en bellen hoe er nu verder gehandeld moet worden.
 
Ook de DB 189 072 met zes kalkwagons passeert stapvoets het incident.
 
Om 20.14 uur vertrok de trein stapvoets richting Emmerich.
 
 
Aan weerszijde van de loc stonden inspecteurs in de achterste cabine om de lading in de gaten te houden.
 
Eén van de wagons waarop de lading is gaan schuiven.