Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info |
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl |
||||||||||
OVnieuws.info Index |
VolkerRail investeert in uniek nieuw duurzaam en digitaal spoormaterieel | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 01-06-2022 / 08.30 uur
VIANEN - VolkerRail doet samen met VolkerWessels een substantiële investering in duurzaamheid met de ontwikkeling en productie van de eerste hybride stopmachine voor de Nederlandse markt. De 65 meter lange stopmachine met hybride aandrijving van fabrikant Plasser & Theurer is de eerste in zijn soort die zowel kan rijden als werken op het Nederlandse spoor (1500V DC en 25kV AC) en is daarmee een cruciaal en uniek emissiearm materieelstuk voor spoorwerkzaamheden. Emissievrij VolkerWessels |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | in duurzaam materieel door VolkerWessels en diverse dochterondernemingen. Zo werden er de afgelopen maanden een volledig elektrische 160 ton rupshijskraan, elektrische asfaltspreidmachines, walsen en trilapparaten aangekocht. Cees de Wijs, lid van de Raad van Bestuur VolkerWessels en verantwoordelijk voor de divisie Infrastructuur: “De investering in de hybride stopmachine is de grootste investering op het gebied van duurzaam materieel van VolkerWessels tot nog toe, maar levert ons een duidelijk concurrentievoordeel op gezien de ambitieuze klimaatdoelstellingen van Nederland. Met deze investering voegen we de daad bij het woord in het realiseren van onze duurzaamheidsambities. We werken op deze manier aan een emissievrij VolkerWessels in 2030.” Duurzame technologiedrager De nieuwe stopmachine is als technologiedrager inzetbaar voor het complete proces rond spoorligging van de Nederlandse railinfra van nieuwbouw, vernieuwing tot onderhoudswerkzaamheden. De machine voert metingen uit, corrigeert spoor- en wisselligging, verdicht het ballastbed en veegt het spoor schoon. Daarmee is de machine een mijlpaal voor het wereldwijde veranderingsproces naar geïntegreerd gedigitaliseerd spooronderhoud. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
Zo gaat de nieuwe stopmachine met hybride aandrijving er straks uitzien. |
|||||||||||