Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Tot en met zondag minder treinen door extra werkzaamheden bij Rotterdam | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 04-02-2020 / 19.45 uur |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Vorige week constateerden inspecteurs van spoorbeheerder ProRail dat één van de vier sporen in de twee buizen van de Rotterdamse Willemspoortunnel te slecht is om verantwoord overheen te kunnen blijven rijden. Houten dwarsliggers in de ruim twee kilometer lange tunnelbuis zijn doorgezakt. Daarnaast zijn de klemmen die een spoorstaaf op hun plek houden versleten. Na onderzoek is gebleken dat herstel van het spoor accuut nodig is en dat het vijf dagen gaat duren. NS en ProRail doen er alles aan om zoveel mogelijk treinen wel te laten rijden. Check altijd voor vertrek de NS Reisplanner voor actuele informatie. Willemspoortunnel De tunnel werd op 15 december 1993 geopend en moest de reizigersgroei opvangen. Tot dan toe liep het treinverkeer over een verhoogde spoorweg (een 'luchtspoor') door het centrum. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||