Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
ProRail start omvangrijk spoorproject tussen Rijswijk en Rotterdam | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 18-11-2019 / 20.00 uur Spoorverdubbeling |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | een afstand van bijna vijf kilometer: van twee naar vier sporen. Tussen Delft Zuid en Rotterdam is spoorverdubbeling niet nodig. Door aanpassingen aan het beveiligingssysteem en de spoorbaan is het mogelijk een snelle en hoogwaardige verbinding te realiseren zonder extra rails aan te leggen.Veiliger door nieuwe spooronderdoorgang
In Rijswijk bouwt ProRail bovendien een nieuwe spooronderdoorgang. Ook halen ze de bestaande overweg weg. Dat is niet alleen veiliger, maar zorgt ook voor een betere doorstroming. De spoorbrug op de grens van Rijswijk en Delft wordt vervangen door een brug die geschikt is voor vier sporen. Station Delft breidt de spoorbeheerder uit met twee nieuwe sporen en een perron. Station Delft Zuid wordt volledig vernieuwd en omgebouwd tot het eerste energieneutrale station van Nederland. Een nieuwe fiets- en voetgangerstunnel zorgt voor een veilige verbinding tussen de west- en oostzijde van dit station. Tientallen projecten Raadpleeg de reisplanner Programma Hoogfrequent Spoorvervoer |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||