![]() |
|||||||||||
Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Gedenkteken van treinramp 1976 in Schiedam onthuld | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 06-05-2019 / 10.30 uur |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | het ernstige ongeval niet genoemd in rijtjes met treinrampen terwijl het de op twee na zwaarste treinramp in de Nederlandse geschiedenis is. Na zoveel jaren besloten de nabestaanden in actie te komen en zich hard te maken voor een gedenkteken. Op 4 mei 1976 om 7:54 uur botst stoptrein 4116 vanuit Rotterdam frontaal op de internationale D-trein 215, ook bekend als de boottrein, die vanuit Hoek van Holland onderweg is naar München. De D-trein haalt ter hoogte van de Parkweg, tussen de stations Schiedam Centrum en Nieuwland, de stoptrein 4125 in, die op het rechterspoor daarvoor stilstaat. Hiermee wordt voorkomen dat de snelle boottrein de hele tijd achter een stoptrein moet blijven rijden. De D-trein rijdt dus op het linkerspoor, het spoor dat de rest van de dag gebruikt wordt voor treinen in tegenovergestelde richting. De stoptrein en de D-trein botsen frontaal op elkaar naast de andere wachtende stoptrein, vermoedelijk door het negeren van een rood sein door de machinist van de stoptrein vanuit Rotterdam. Fotoreportage: © Flashphoto.nl |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||