Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Trams U-OV voorlopig langzamer over wisselstraat Nieuwegein | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 18-02-2019 / 19.00 uur Het trambedrijf van de provincie Utrecht heeft deze maatregel genomen in het belang van de reizigers. Trams kunnen zo doorrijden, terwijl wordt gewerkt aan storingsherstel van seinen en wissels. Voor de reizigers verwacht de Provincie geen of nauwelijks vertragingen. |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Bij de remise in Nieuwegein bevindt zich de wisselstraat, het centrale kruispunt van de trambaan. Trams rijden hier de remise in en uit en vertrekken op deze plek naar verschillende bestemmingen. Vanwege de centrale ligging zijn op dit kruispunt diverse seinen en wissels geplaatst. Het digitale systeem dat deze seinen en wissels aanstuurt, gaf eind vorig jaar veel onterechte storingsmeldingen. Daarom heeft het trambedrijf besloten dit systeem tijdelijk uit te schakelen en nader onderzoek te doen naar de oorzaak van deze storingen. Veiligheidsmaatregelen Aan het systeem dat de wissels en seinen aanstuurt, is door de leverancier storingsherstel uitgevoerd. Het trambedrijf van de provincie werkt momenteel aan een permanente oplossing. Tot die tijd blijft deze tijdelijke maatregel van kracht. De verwachting is dat de gevolgen voor de reistijd zeer beperkt zijn. De lengte van het gedeelte van de trambaan waar langzamer gereden wordt, is maar ongeveer 250 meter. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||