Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Nieuwe metro's GVB voorbereid op bestuurderloos rijden | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 03-12-2018 / 11.30 uur |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Een mooie en zeer gewenste aanvulling op de GVB-vloot, waarmee ze het groeiend aantal reizigers comfortabel kunnen vervoeren. Nieuwelingen Vertrouwd De metrobestuurder werkt in een comfortabele cabine. Deze is afgesloten van het reizigersgedeelte. De nieuwe metro is overigens voorbereid om in de toekomst geheel automatisch te kunnen rijden. In dat geval is de cabine niet meer nodig. De cabine en bedieningsapparatuur zouden dan verwijderd kunnen worden. De vrijgekomen ruimte kan dan gebruikt worden voor het vervoeren van extra reizigers. Om een zo laag mogelijk gewicht te bereiken, wordt de carrosserie grotendeels van aluminium gemaakt. De constructie lijkt veel op metro’s die CAF voor andere vervoersbedrijven heeft gemaakt, bijvoorbeeld in Brussel, Helsinki, Rome, Istanbul en Barcelona. Een lager gewicht zorgt natuurlijk ook voor een belangrijk deel voor een lager energieverbruik. De elektrische energie die wordt opgewekt bij het remmen, voedt de metro weer terug aan het net. Het energieverbruik van allerlei hulpapparatuur wordt verder zo laag mogelijk gehouden. Bijvoorbeeld door de toepassing van een warmtepomp in de klimaatinstallatie. Vitale apparatuur wordt dubbel uitgevoerd zodat de metro bij een enkelvoudig defect toch veilig verder kan rijden. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||