Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Nieuw service- en onderhoudscontract voor van Arriva en Stadler voor 69 treinen zorgt voor banen en duurzaamheid | ||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 13-07-2018 / 20.00 uur Samenwerking sinds 2006 |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Het contract bouwt voort op het service- en onderhoudscontract dat al bestaat sinds 2006. In november 2017 kondigde Arriva al aan dat het bij Stadler Rail in Zwitserland 18 nieuwe WINK-treinen heeft besteld. Bovendien worden de 51 GTW’s (die al sinds 2006 in het noorden rijden) volledig vernieuwd door Stadler. Trots Ook Anne Hettinga, voorzitter van de Raad van Bestuur van Arriva Nederland benadrukt het belang van het nieuwe contract: ‘De samenwerking tussen Arriva en Stadler is een economische aanjager voor het noorden. Het betekent voor duizenden manjaren werk in het noorden van Nederland. Dit contract is een grote stap in de voorbereiding op de nieuwe concessie. We kijken ernaar uit om opnieuw 15 jaar te gaan samenwerken. De durf om te ontwikkelen vertalen we in nieuwe treinen én in service en onderhoud.’ Duurzame diesel en batterijen De 51 GTW’s krijgen in 2020 een grondige revisie. De treinen worden van binnen en van buiten gerenoveerd en omgebouwd. Ook deze treinen hebben straks de mogelijkheid om op batterijvoeding te rijden. Daardoor neemt de CO2-uitstoot aanzienlijk af en zullen de vernieuwde GTW's nog veel duurzamer zijn dan nu. Meer werkgelegenheid in Leeuwarden |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||