Socialmedia-kanalen :
|
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Intercity Brussel rijdt vanaf 9 april via HSL
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 15-03-2018 / 11.30 uur NMBS en NS wijzigen vanaf maandag 9 april het traject van de intercity Brussel - Amsterdam van de huidige route naar de Hogesnelheidslijn. Antwerpen is dan voortaan direct met Breda verbonden. Ook wordt de reistijd tussen Brussel en Amsterdam in één klap met een half uur ingekort (tot 2u53 minuten). |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Omdat Intercity Brussel ook stopt in Brussels Airport – Zaventem, krijgen niet enkel reizigers vanuit Noorderkempen een rechtstreekse verbinding met de Belgische nationale luchthaven maar ligt vliegveld Zaventem ook zeer dichtbij voor Nederlanders uit Noord-Brabant (reistijd van iets meer dan een uur vanuit Breda). NS en NMBS hebben de afgelopen maanden uitvoerige testen uitgevoerd om de wijzigingen van het traject zo vlot mogelijk te laten verlopen. De trein krijgt een extra rijtuig waardoor de zitplaatscapaciteit wordt uitgebreid. De ombouw van zes naar zeven rijtuigen per trein start op 23 april – half mei zijn dan alle treinen aangepast.Vanaf 9 april rijden dagelijks 32 treinen per dag per richting over de HSL tussen Nederland en België: Naast Intercity Brussel rijdt Thalys al 14 keer per dag tussen Brussel en Amsterdam. Vanaf 4 april rijdt ook Eurostar dagelijks twee keer per dag tussen Londen en Amsterdam via Brussel. Totaal rijden er vanaf 9 april dagelijks 269 treinen volledig of deels over de HSL Zuid. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||