OVnieuws.info Index |
Komst Eurostar naar Nederland stevige stimulans internationaal treinreizen
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 20-02-2018 / 07.20 uur NS verwacht veel belangstelling voor de nieuwe snelle trein die ook in Nederland 300 kilometer per uur rijdt over de hogesnelheidslijn. Je kunt straks in circa 4,5 uur in hartje Londen zijn met de trein en in 3:41 uur ook weer terug in Amsterdam. |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Voorlopig is richting Londen nog een overstap op Brussel-Zuid nodig. Groei internationale treinverkeer Duurzaam Directeur NS International Heike Luiten: “Met de start van Eurostar tussen Londen en Amsterdam vervullen we de lang gekoesterde wens om een aantrekkelijke treinverbinding te bieden met Engeland. Je kunt nu de trein pakken naar alle ons omringende landen. Door de concurrerende reistijden, het reiscomfort én de duurzaamheid van treinvervoer is Eurostar een mooi alternatief voor zowel zakelijke als vakantiereizigers. Hopelijk kunnen we ook snel vanuit Nederland een verbinding zonder overstap bieden”. Als de Eurostar dienst is gestart en vanaf april 2018 ook Intercity Brussel via de HSL rijdt zijn er dagelijks 32 treinen per dag per richting tussen Nederland en België. Ook hier verbetert straks het aanbod flink. - Rechtstreeks van Londen naar Rotterdam of Amsterdam met Eurostar via 2 opties per dag. Eerst reizen naar Brussel met Thalys geeft de kortste netto reistijd. Ook reizen met Intercity Brussel naar Brussel-Zuid is een reisoptie. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||