OVnieuws.info Index |
Vandalisme op het spoor wéér toegenomen
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 22-01-2018 / 21.00 uur Stijging ondanks maatregelen |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | wordt geprobeerd om onder andere vandalisme zoveel mogelijk te voorkomen.
Ondanks de preventieve maatregelen is vergeleken met het jaar 2016 in 2017 het aantal vertragingen door vandalisme met 40 stuks toegenomen. Levensgevaarlijk Pier Eringa pleit voor terugkeer van de spoorwegpolitie Pier Eringa: "We doen al heel veel om vandalisme te voorkomen en op te sporen. ProRail heeft 150 speciale opsporings ambtenaren in dienst die dagelijks surveilleren langs het spoor. Onze mensen maken gebruik van bigdata om hotspots voor vandalisme op te sporen. Op heel veel plekken hebben we camera’s die we gebruiken om toezicht te houden. En sinds kort hebben we ook 100 slimme mobiele camera die we inzetten om de pakkans te vergroten. Ondanks al onze maatregelen zien we dat vandalisme nog steeds een groot probleem is op het spoor en dat baart mij zorgen". "Herinvoering van de spoorwegpolitie zou kunnen helpen om daders sneller op te sporen en vandalen aan te pakken. Om het spoor hebben we enerzijds te maken met vernieling en baldadig gedrag. Daarnaast zou het ook bijdragen aan het verbeteren van sociale veiligheid in de trein en op de stations. De spoorwegpolitie kan zich specifiek toeleggen op de aanpak op het spoor", aldus Eringa. 7.000 kilometer spoor is niet helemaal te beveiligen ProRail vraagt omwonenden om vandalisme te melden |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||