Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Roger van Boxtel: "Boete valt ons rauw op ons dak"
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 13-04-2017 / 20.30 uur “We hebben begin vorig jaar al erkend dat het beter moet. Daar werken onze mensen sinds april vorig jaar iedere dag keihard aan, samen met ProRail én met het ministerie van I&M. Een onafhankelijke review in opdracht van het ministerie liet vorig jaar zien dat iedere vervoerder deze problemen zou hebben op deze lijn: “Juist daarom valt het rauw op ons dak als dit tot een boete leidt. |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | We zullen dan ook bezien wat we tegen zo’n boete kunnen doen.” Hoewel het algemeen klantoordeel op de hogesnelheidslijn steeg en met 78% boven doelstelling was, bleef de punctualiteit en de capaciteit op de hogesnelheidslijn achter. NS heeft het aantal verbindingen op deze lijn sterk uitgebreid, maar zo’n uitbreiding leidt de eerste periode helaas altijd tot teruglopende prestaties. Waarom rijden treinen niet op tijd of vallen uit? Harde wind is een van de oorzaken, die geregeld leidt tot uitval van de IC direct. Bij de aanleg van de HSL zijn geen maatregelen genomen om treinen te beschermen tegen de wind. Bijvoorbeeld op de brug over het Hollands Diep leidt dit tot problemen. Als het daar te hard waait, gaat er een alarm af en mogen er uit veiligheidsoverwegingen geen treinen over de HSL rijden of moeten treinen langzamer rijden. De Thalys rijdt dan om, andere treinen worden opgeheven. Verbetermaatregelen
Meer treinen over HSL NS wordt door het ministerie van Infrastructuur en Milieu (I&M) in totaal beoordeeld op twaalf prestaties. Op 10 van de 12 punten scoorde NS goed. Op twee punten - de punctualiteit op de hogesnelheidslijn en de vervoerscapaciteit op de Hogesnelheidslijn (HSL) bleef NS achter bij de afgesproken bodemwaarde. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
Sinds 3 april rijdt ook de intercity Den Haag - Eindhoven via de HSL. © OVnieuws.info |
|||||||||||