Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
ILT: Regelgeving nodig voor proefritten nieuwe treinen
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 13-02-2017 / 12.00 uur Beproevingsritten moeten plaatsvinden om aan te tonen dat nieuwe of gewijzigde treinen aan alle technische eisen voldoen. |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Hierbij zijn verschillende partijen betrokken. Bij het onderzoek naar het incident bij Dronten constateert de ILT dat NS Internationaal een actievere en sturende rol had moeten nemen omdat zij de verantwoordelijke spoorwegonderneming is. NS had ervoor moeten zorgen dat zij over voldoende gegevens beschikte om de vereiste risicoanalyse te maken of toetsen. Ook had NS Internationaal afspraken moeten maken over wederzijdse verantwoordelijkheden, uitvoering en informatiedeling met Ricardo Rail, de organisatie die de beproevingsrit uitvoerde. Door dit na te laten, hebben diverse functionarissen aannames gedaan die door onvolledige communicatie niet werden gecorrigeerd. Ook onvoldoende kennis over de beproevingsritten en over de competenties bij de machinist en de beproevingsritleider hebben bijgedragen aan het incident. Foto: © Roel Hemkes |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||