Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
NS en ProRail zetten eerste stap richting hoogfrequent rijden
|
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 20-07-2016 / 20.00 uur |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | NS rijdt in 2018 meer treinen, omdat de reizigersvraag toeneemt en omdat aanpassing van het spoor dit mogelijk maakt. De afgelopen jaren is er door ProRail veel verbouwd aan het spoor. Deze verbouwingen maken het mogelijk tussen Eindhoven en Amsterdam en tussen Utrecht en Houten-Castellum meer treinen te rijden. De Intercity’s rijden ten zuiden van Eindhoven naar Maastricht, Heerlen en Venlo (elk 2x per uur). In het noorden rijden ze naar Den Helder, Alkmaar en Enkhuizen. Arnhem en Nijmegen blijven hun rechtstreekse verbindingen met Amsterdam Centraal en Schiphol houden.De Sprinters tussen Utrecht en Houten-Castellum komen uit de richting van Woerden en gaan naar Tiel en ’s-Hertogenbosch. De extra Sprinters rijden in de ochtendspits richting Utrecht en in de avondspits richting Houten-Castellum, omdat dit de grootste stroom reizigers is. Uitwerking en overleg Extra infrastructuur Ervaring |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||