Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Rotterdam Centraal gekozen tot Beste gebouw van het jaar |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 22-05-2015 / 11.30 uur De ontwerpers, Team CS, zijn er in geslaagd een moderne ‘overstapmachine’ te maken. ‘De jury heeft gezocht naar zaken waar iets op aan te merken viel; maar vond ze niet. Rotterdam Centraal is in elk opzicht een fantastisch gebouw, dat klinkt als een klok: het Beste Gebouw van 2015’, aldus de juryvoorzitter Wim Pijbes (directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam). |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Rotterdam Centraal wint de 10e editie van de in totaal 120 inzendingen en negen genomineerden. De Publieksprijs gaat dit jaar naar High Tech System Park Hengelo. Het juryrapport over de winnaar Rotterdam Centraal: ‘Met de bouw van het station zijn tal van zaken op orde gesteld: de verbinding tussen trein en metro, de aansluiting op de (ondergrondse) fietsenstalling, de inrichting van de openbare ruimte. Daarbovenop is een prachtig publiek interieur toegevoegd aan de stad. Kortom, Rotterdam Centraal scoort minstens even goed in andere categorieën; het station is ook een stimulerende omgeving, het draagt bij aan de leefbaarheid en de sociale cohesie binnen de stad en biedt een unieke ruimtelijke beleving’. Team CS is een samenwerkingsverband tussen Benthem Crouwel, MVSA Meyer en van Schooten Architecten en West 8. De opdrachtgevers zijn ProRail en de Gemeente Rotterdam. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||