Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
'Risicovol bod van NS op HSL-vervoer' |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 20-05-2015 / 20.00 uur |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | "De reistijd van 93 minuten van Amsterdam naar Brussel was gebaseerd op een kale, technische rijtijd, en dus niet op realistische rijtijd". "Er werd doorgegaan met NS omdat er anders geen bieders meer zou zijn op het vervoer op de HSL-Zuid. Ondanks de risico's voldeed de NS wel aan de basisvoorwaarden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wilde dat de risico's zoveel mogelijk bij NS kwamen te liggen. Maar met een meer coöperatieve houding tussen NS en het ministerie van Verkeer en Waterstaat had het project wel degelijk kans van slagen gehad", aldus Van Krieken. |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||