Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Pier Eringa benoemd tot president-directeur ProRail |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 19-01-2015 / 15.20 uur Kwaliteitsverbeteringen ProRail |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | opgave concreet invulling te geven aan de Lange Termijn Spoor Agenda (LTSA) van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Doel van deze agenda is kwaliteitsverbeteringen voor treinreizigers en goederenverladers te realiseren. Zo moeten de kwaliteit en beschikbaarheid van de infrastructuur verder omhoog en de samenwerking met vervoerders, decentrale overheden en consumentenorganisaties nog hechter.
Ervaren bestuurder Midden in samenleving Patrick Buck Kamerbrief Loopbaan Pier Eringa Voor zijn komst naar het ziekenhuis was Eringa gemeentesecretaris van Nijmegen en eindverantwoordelijk voor de gemeentelijke organisatie (ongeveer 2.400 medewerkers). Zijn belangrijkste opdracht destijds was het herstellen van vertrouwen tussen bestuur, ambtelijke organisatie en inwoners van Nijmegen. Eringa heeft ook diverse functies bekleed bij de politie. Hij begon zijn loopbaan als inspecteur van de gemeentepolitie in Leeuwarden en eindige als hoofdcommissaris en korpschef van de politie Flevoland. Tussen 1999 en 2002 werkte Eringa als Regiodirecteur NS-Reizigers en was hij eindverantwoordelijk voor het vervoer van treinreizigers in Noord Oost Nederland (de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland). Tevens was hij concerndirecteur Veiligheid en lid van het landelijk Managementteam. Nevenfuncties Privé Foto: Foto: Frederike Roozen-Slieker | ||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||