Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Technische Universiteit Twente en Strukton tekenen onderzoeksovereenkomst |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 18-12-2014 / 11.20 uur |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmusea | Op 17 december ondertekenden Victor van der Chijs (namens de UT) en Gerard Sanderink (namens Strukton) de overeenkomst. Het vakgebied onderhoud (of maintenance) gaat al lang niet meer alleen over vette handen en steeksleutels. Maintenance, waar we allemaal dagelijks mee te maken hebben, is bezig aan een flinke inhaalslag en staat bol van de innovaties. De behoefte aan academisch geschoold personeel is groot en wetenschappelijk onderzoek is van levensbelang. De Universiteit Twente werkt op dit gebied al samen met grote industrieën als Liander, NedTrain, ProRail, DAF Trucks, SKF, Thales en Defensie. Er wordt daarbij een multidisciplinaire aanpak op het gebied van maintenance gevolgd. Ook Strukton gaat nu met de vier verschillende maintenance-groepen in Twente samenwerken. DYNAMIC BASED MAINTENANCE (PROF.DR.IR. TIEDO TINGA) MAINTENANCE ENGINEERING (PROF.DR.IR. LEO VAN DONGEN) MAINTENANCE OPTIMIZATION & AFTER-SALES SERVICE LOGISTICS (PROF.DR. HENK ZIJM / DR. MATTHIEU VAN DER HEIJDEN) TRIBOLOGY BASED MAINTENANCE (PROF.DR.IR. PIET LUGT) ONDERWIJS |
||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
Het TIME-consortium heeft tevens een gezamenlijke PDEng (ontwerpersopleiding) op het gebied van Maintenance ontwikkeld. Hierin worden op post-master niveau studenten opgeleid in samenwerking met het bedrijfsleven. Tot slot organiseert de Universiteit Twente jaarlijks een Summer School voor technische professionals, PhD- en masterstudenten in Het Kasteel van Breda. Deze World Class Maintenance (WCM) Summer School is gericht op de onderhoudsindustrie in Nederland. Hoogleraren en docenten van verschillende universiteiten in Nederland geven theoretisch inzicht in het vakgebied maintenance. Dit wordt afgewisseld met het werken aan een praktijkcase en een leiderschapstraining. |
|||||||||||