Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Arriva zet langere treinen in rondom Groningen |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
OV bedrijven | 03-09-2014 / 11.00 uur GRONINGEN - De vakanties zijn voorbij en het nieuwe schoolseizoen is weer begonnen. Voor vervoerder Arriva betekent dit dat zij naast de vertrouwde reizigers ook nieuwe reizigers in de trein mag verwelkomen. De ervaring leert dat het hierdoor tijdelijk drukker in de treinen kan zijn dan gebruikelijk. Arriva heeft zich voor haar noordelijke lijnen hierop voorbereid door waar mogelijk met langere treinen te rijden |
||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
Ons eigen forum | |||||||||||
Specials over het OV | |||||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | en extra personeel in te zetten. Nieuw en uniek zijn de drie treinen met een extra tussen-treinstel, die vanaf maandag 1 september zijn gaan rijden. Deze verlenging van de treinen levert 59 extra zitplaatsen per trein op. Ook zijn er rechtstreekse busverbindingen met de scholen NHL en Stenden in Leeuwarden. Reizigersaantallen worden constant gemonitord, waardoor er direct kan worden bijgestuurd met de inzet van treinen en personeel. Zo begeleiden de eerste schoolweken stewards de reizigers tijdens het instapproces. Dit houdt in dat zij reizigers persoonlijk wijzen op de nog aanwezige zit- en staanplaatsen in de trein. Dit zorgt ervoor dat het instappen sneller gaat en voorkomt dat reizigers onnodig drukte ervaren omdat ze het eerste treinstel instappen. Ruim 350 extra zitplaatsen |
||||||||||
Spoorwegmusea | |||||||||||
Goederentreinen.nl | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | |||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||
. | |||||||||||