![]() |
|||||||||||
Openbaar Vervoer Nieuws / OVnieuws.info |
|||||||||||
OVnieuws.info Index |
Sailtrain Special |
||||||||||
Actueel OVnieuws | |||||||||||
Specials over het OV | ![]() |
03-08-2005 / 20.00 uur |
|||||||||
Ongevallen in het OV | |||||||||||
OV werkplaatsen | |||||||||||
175 jaar Spoorwegen | |||||||||||
Back to the 90's | |||||||||||
Reclame treinen / loc's | |||||||||||
Videoreportages | |||||||||||
Spoorbouwprojecten | |||||||||||
Spoorwegmuseum | |||||||||||
Foto's | |||||||||||
Busfoto's | voormalige veerboot, heeft een lengte van 30 meter, weegt 180.000 kilogram en kan circa 60 mensen vervoeren. Voor alle foto's geldt: © OVnieuws.info |
||||||||||
Metrofoto's | |||||||||||
Tramfoto's | |||||||||||
Treinenfoto's | |||||||||||
OV bedrijven | ![]() |
||||||||||
Arriva | |||||||||||
BBA (voormalig) | |||||||||||
Breng | |||||||||||
Connexxion | |||||||||||
EBS | |||||||||||
GVB | |||||||||||
GVU | |||||||||||
Hermus | |||||||||||
HTM | |||||||||||
HTM-Buzz | |||||||||||
Limex (voormalig) | |||||||||||
Novio (voormalig) | |||||||||||
NS | |||||||||||
Qbuzz | |||||||||||
RET | |||||||||||
Stadsbus Maastricht (vm) | |||||||||||
Stadsvervoer Ned. (vm) | |||||||||||
Syntus | |||||||||||
Veolia | |||||||||||
Railbouw / onderhoud | |||||||||||
BAM | |||||||||||
Eurailscout | |||||||||||
Spitzke | Voor deze gelegenheid werd speciaal het station Amsterdam Carré in het leven geroepen. |
||||||||||
Strukton | |||||||||||
VolkerRail | |||||||||||
Contact | |||||||||||
Mail ons | |||||||||||
![]() |
|||||||||||
Een bord met het reisschema van de Sailtrain voor de komende twee weken..... |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Alle gegevens van trein en boottrein. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Directeur A. Veenman tijdens de persconferentie in koninklijk theater Carré. |
|||||||||||
Na de inleidende woorden van dhr. Veenman kwam de Sailtrain (genaamd: de Railklipper) aanvaren. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
De Railklipper vaart door de "Magere Brug". |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Luid toeterend (met de originele treinenclaxon) kwam hij aanvaren. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Een close-up van de extra cabine van de Railklipper. In deze extra cabine bevindt zich het stuurhuis van de boot. Let ook op de extra raampjes aan de zijkant van het grote raam. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Waarschijnlijk de eerste en de laatste keer dat er een trein door de Amstelsluizen vaart. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
De Railklipper keert, om vervolgens aan te meren bij station Carré. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Directeur A. Veenman van de NS en directeur B. Meijers van Stichting Sail. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Dhr. Veenman ontving nog voor de doop een mooie vlag om achterop de boot te hangen. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
1.... 2...... en ...... |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
en de boot is officieel gedoopt. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
De stuurhut van de Railklipper. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Eenmaal binnen in de boot bleek dat er toch een paar verschillen zijn in vergelijking met een normale IRM, b.v. de bediening van de deuren. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Het koersbord binnen in de trein en de opvallende vluchtwegaanduiding. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Ook deze reddingsboei kom je in een normale trein niet tegen. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
En deze noodhamers en reddingsvesten horen ook niet tot de normale treinuitrusting. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
De pers was in grote getale aanwezig. Op de foto wordt een passagiere geinterviewd door RTV-Noord-Holland. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Een foto van de achterkant van de boot. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Na de presentatie volgde een trip door de grachten. Vanaf station Carré naar het Scheepvaartmuseum. |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
![]() |
|||||||||||