Socialmedia-kanalen
OVnieuws.info
Socialmedia-kanalen
Goederentreinen.nl
OVnieuws.info Index
Open dag hoofdwerkplaats Tilburg
Actueel OVnieuws
OV bedrijven

10-10-2004 / 20.00 uur
TILBURG - Op zaterdag 9 oktober 2004 is er een open dag gehouden bij de Hoofdwerkplaats in Tilburg. Er kwamen vele mensen naar de werkplaats om te kijken hoe NS de vele locomotieven die zij hebben onderhouden en opknapt.

OVnieuws.info is ook naar Tilburg afgereisd en wij maakten de volgende reportage.

Voor alle foto's geldt: © OVnieuws.info
.

Railbouw / onderhoud
Specials over het OV
Ongevallen in het OV
OV werkplaatsen
Back to the 90's
Reclame treinen / loc's
Videoreportages
Spoorbouwprojecten
Spoorwegmusea  
Goederentreinen.nl  
175 jaar Spoorwegen  
Foto's  
Busfoto's  
Metrofoto's  
Tramfoto's  
Treinenfoto's  
Contact  
Mail ons  
 
 
De PB 12 van DLC staat naast de werkplaats.
 
Een onbekende Class 66 stond achter de PB 12 naast de werkplaats.
 
De 1615 en de 1745 staan naast de werkplaats.
 
Railion loc 6505 stond voor de loods van de werkplaats.
 
Class 66 met het nummer ER 9 staat met een open motor voor de werkplaats.
Later zou deze Class 66 als 513-9 bij ACTS gaan rijden.
 
 
Kolenbak 679 met daarachter NedTrain-loc 710.
 
NedTrain-loc 710.
 
 
Een close-up van het koppelwerk van het locje.
 
De 1312. Deze loc is in 2005 toegevoegd aan de collectie van het Spoorwegmuseum in Utrecht.
 
 
De 1202 van het Spoorwegmuseum staat lekker in het zonnetje.
 
Kolenbak 662 (Wilko) van onderhoudsbedrijf Zwolle.
 
De 2225 krijgt een grote onderhoudsbeurt.
 
 
 
Sik 274.
 
Sik 362.
 
Een Plan-W rijtuig.
 
 
In de locomotievenloods staat deze 6417.
 
Een kijkje onder de loc.
 
De 6405.
 
De 6471 op hulpdraaistellen.
 
Sik 339 is helemaal aangepast aan de nieuwe ARBO-eisen. De loc is rondom voorzien van hekjes. Naast hem zien we Class 66 ER 9.
 
Railion 6495.
 
Railion 6517 met nog haar oude NS Cargo-bestickering op hulpdraaistellen.
 
NS Ongevallenbestrijding was aanwezig om hun kunnen te demonstreren.
 
Zo toonden ze hoe ze een locomotief kunnen hersporen. In dit geval de 6505 van Railion.
 
Een onbekende Class 66.
 
ERS 1202.
 
 
 
Railion 6511op de hefbrug.
 
 
De huif van de Railion 6508.
 
De Railion 6508.
 
De NS 1618.
 
De Railion 6488.
 
De Railion 6507 met botsschade.
 
 
De NS 1762.
 
 
De zwaar beschadigde 1838. Deze loc is op vrijdagavond 21 mei 2004 in botsing gekomen met VIRM 8656. Het ongeluk gebeurde in de wisselstraat aan de oostzijde van Amsterdam Centraal.
 
 
De 1838 met op de achtergrond de 1762.
 
Een kijkje in de in elkaar gedrukte cabine van de 1838.
 
Dit is de achterkant van de loc waar het achteroplopende rijtuig tegenop is gebotst.
 
 
De 1858 staat op de rolbrug.
 
 
De Railion 1616.
 
 
De BRT 91 (ex 3032) van Eurailscout is in een nieuwe kleurstelling gespoten.
 
 
NedTrain rangeerloc 409 alias “Tjibbe” van Nedtrain in Amsterdam Zaanstraat.
 
 
Een onbekende Sprinter (SGM) hangt in de takels.
 
De 1747 van NS.
 
 
"Vierkante" wielen door bladeren op het spoor.
 
Kolenbak 687 staat met de 653 buiten op het terrein.
 
Kolenbak 653 staat met de 687.
 
 
Class 66 ER 7. Deze Class zou later gaan rijden voor DLC onder nummer DE 6302.
 
 
 
Locomotor 234 bij de ingang van de werkplaats.
 
Een SGM-rijtuig naast de werkplaats.
 
Sik 312 staat voor een rij kolenbakken.
 
 
Kolenbak 676.
 
Kolenbak 690.